احضار سفیر چین به وزارت امور خارجه (۱۳ خرداد) ادعای نماینده مجلس: جزئیات خرید سربازی به‌زودی اعلام می‌شود ویدئو | مستند «عاشق خمینی(ره)» محمود صادقی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرد + فیلم فیلم | محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد + صحبت‌ها و حواشی (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) احمدی‌نژاد داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ شد + فیلم آغاز چهارمین روز ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) حمله دوباره ارتش یمن به ناو هواپیمابر آیزنهاور در دریای سرخ (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) درگیری پلیس و تظاهرات کنندگان اسرائیلی در تل آویو + فیلم فراخوان عراق برای تشکیل ائتلاف رسانه‌ای بین‌المللی با هدف افشای جنایات رژیم صهیونیستی سناتور آمریکایی: نتانیاهو یک جنایتکار جنگی است و نباید به کنگره دعوت شود حمله رژیم صهیونیستی به بعلبک لبنان یکی از رهبران حماس: ما به دنبال توافق کامل هستیم وکیل ترامپ: حکم دادگاه، شرکت دونالد ترامپ در انتخابات را متوقف نخواهد کرد منابع انگلیسی از وقوع حادثه در دریای سرخ خبر دادند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) حمله حزب الله لبنان به مقر توپخانه رژیم صهیونیستی (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کاردار سوئد به وزارت امور خارجه احضار شد سازمان ملل: غزه به ویرانه تبدیل شده است
سرخط خبرها

السیسی: اسرائیل عامل تاخیر در ورود کمک‌ها به غزه است

  • کد خبر: ۲۰۸۱۶۸
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
السیسی: اسرائیل عامل تاخیر در ورود کمک‌ها به غزه است
رئیس جمهور مصر گفت: ما عامل کمبود کمک‌های ارسالی به نوار غزه نیسیم بلکه گذرگاه رفح به طور کامل و ۲۴ ساعته باز است.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالفتاح السیسی افزود: گذرگاه رفح به طور ۲۴ ساعته و در طول ایام هفته باز است اما اقدامات اسرائیل باعث ایجاد تأخیر در ورود کمک‌ها به غزه می‌شود.

از سوی دیگر شماری از شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست با برپایی تظاهرات در یکی از گذرگاه‌های نوار غزه، مانع از ورود کاروان کمک‌های بشردوستانه به این باریکه شدند.

پایگاه العربی الجدید در این باره نوشت: شهرک نشینان صهیونیست امروز (چهارشنبه) به کامیون های کمک ارسال شده از مصر به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح حمله کردند. این کامیون ها برای بازرسی توسط نظامیان اسرائیلی باید از گذرگاه کرم ابوسالم که تحت کنترل آنها است، عبور کنند.

یک راننده مصری که از گذرگاه کرم ابوسالم عبور کرده است، در این باره گفت: شهرک نشینان اشغالگر که مخالف ورود کمک ها به غزه هستند تلاش کردند وارد کامیون ها شوند و به رانندگان آنها توهین کردند.

این راننده افزود: این موضوع را به نیروهای امنیتی مصری گزارش کردیم و خواستار همراهی نیروهای حفاظتی در مسیر و هنگام عبور از گذرگاه کرم ابوسالم شدیم.

به گفته راننده مصری، بر روی کامیون ها پرچم مصر و لوگوی سازمان ملل نصب شده بود.

این در حالی است که مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری اخیرا اعلام کرده است: «وضعیت در غزه برای اهالی این منطقه و کسانی که سعی در کمک به آنها دارند غیر قابل تحمل است.»

گریفیتس چالش‌های ارائه کمک به مردم غزه را «بمباران‌های مداوم، جاده های آسیب دیده، تیراندازی به کاروان ها و تاخیر در ایست های بازرسی» را دانست و گفت: «کمک رسانی به غزه اصلا کار آسانی نیست. سه لایه بازرسی قبل از ورود کامیون‌ها انجام می‌شود».

آژانس‌های سازمان ملل و سازمان‌های امدادی می گویند که تعداد کامیون‌هایی که وارد غزه می‌شوند برای رفع نیازهای اولیه مردم کافی نیست.

پیش از جنگ، بر اساس گزارش سازمان ملل، به طور متوسط روزانه ۴۵۵ کامیون حامل کالاهای تجاری به غزه تحویل داده می شد. این در حالی است که اخیرا روزانه در مجموع ۱۰۰ کامیون از طریق گذرگاه رفح از مصر وارد غزه می شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->